Világszerte több mint 2,7 milliárd ember használ okostelefont. Ennek okán egyáltalán nem meglepő, hogy a mobilalkalmazás-ipar virágzik, sőt mi több folyamatosan növekszik.

Nem csak az okostelefonok, de a tabletek is fénykorukat élik, ugyanis 1,35 millárd felhasználót tudhatnak magukénak, ami az elmúlt hat évben megduplázódott.

Milyen gyakran használjuk a mobilunkat? A tanulmányok szerint egy átlag amerikai 12 percenként ellenőrzi a telefonját, és az emberek 10%-a négy percenként csekkolja, hátha történt valami, amíg éppen nem a képernyőn volt a tekintete.

De mit csinálnak az emberek az okostelefonon? Az idő 90%-át alkalmazások használatával töltik. Ez jó hír azok számára, akiknek már van saját appjuk vagy annak a fejlesztésen törik a fejüket.

Mi szükséges ahhoz, hogy sikeres legyen az alkalmazásunk?

  1. A felhasználóknak le kell tölteniük az alkalmazást.
  2. A felhasználóknak használniuk kell az alkalmazást.

Ahhoz, hogy a fenti két dolog teljesüljön, fontos, hogy megismerjük a felhasználói szokásokat, hiszen tudnunk kell, hogy mi ösztönzi a felhasználókat az appok letöltésére és használatára,

Az alábbiakban hoztunk néhány statisztikát, ami útmutatást nyújt, mielőtt még belevágnál a fejlesztésbe.

2020-as mobilapp statisztikák dióhéjban

  • A mobilalkalmazások várhatóan 189 milliárd dolláros bevételt hoznak 2020-ra.
  • Csak az Apple App Store-ból 2,2 millió alkalmazás tölthető le.
  • A Google Play Áruház vezet ezen a téren, ugyanis 2,8 millió alkalmazás tölthető le innen.
  • Az Y-generáció 21%-a naponta több mint 50 alkalommal nyit meg egy appot.
  • Az emberek 49%-a naponta több mint 11-szer használ egy alkalmazást.
  • Marketingesek, kapaszkodjatok meg: a digitális médiahasználat 57%-a mobilappokból származik.
  • Egy átlagos okostelefon-tulajdonos havonta 30 alkalmazást használ.

Az alkalmazások nem lehetnek sikeresek letöltések nélkül!

Ez tény. Sajnos az alkalmazás tulajdonosok ezt gyakran figyelmen kívül hagyják. Tiéd lehet a világ legjobb alkalmazása, ha senki nem tölti le, akkor egy fillért sem ér az egész.

Éppen ezért fontos a kutatás. Az alábbi statisztika megmutatja, hogy az elmúlt években hogyan milyen mértékben növekedett a mobilappok letöltése világszerte. 

Globális letöltések

Az alkalmazás letöltések száma évről évre növekszik, és ez a tendencia az ezt követő években sem lassul. 2022-re például 258 milliárd letöltést jósolnak. 

Tavaly több mint 204 milliárd alkalmazás letöltés történt, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Ingyenes vs. fizetős alkalmazások

Mobilalkalmazás létrehozása előtt fontos kérdés a megtérülés. Természetesen minden vállalkozó célja, hogy végső soron pénzt termeljen az alkalmazással. De vajon letöltik az alkalmazásodat, ha fizetni kell érte? Vessünk egy pillantást a statisztikákra.

Az elmúlt évek adataiból jól látható, hogy a globális letöltések túlnyomó többsége ingyenes. Valójában a bevételek 98%-a világszerte az ingyenes alkalmazásokból származik, és csupán az emberek töredéke hajlandó fizetni a letöltésekért. Éppen ezért nagyon jól ki kell találni, hogy a szolgáltatásod árába hogyan építed bele az alkalmazás megtérülését.

Az e-kereskedelemben szinte kötelező az alkalmazás használata, hiszen ezzel az eszközzel növelhető a bevétel. Magazin tulajdonosként szintén hasznos lehet az app. Ebben az esetben nem a letöltésért kell fizetni, hanem a későbbi előfizetésekért. Dietetikusként és személyi edzőként is lehet saját alkalmazásod, és pénzt kérhetsz az étrendekért, edzéstervekért.

Ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem szabad fizetős alkalmazásokat kínálni. Minden a termék/szolgáltatás kérdése. Egy biztos: ha valaki fizet egy app letöltéséért, akkor valószínűleg használni is fogja. A fizetős app letöltések nagyobb százalékban hoznak aktív felhasználókat.

A fenti adatokat mindenképpen érdemes szemügyre venni és átgondolni, mielőtt alkalmazást fejlesztenél. Reméljük, hogy ezek után nem kérdés, hogy megéri-e, és használják-e az emberek az appokat! Az nem kérdés, hogy a következő évek a versenyképes cégeknél az applikáció fejlesztésről fognak szólni. Itt is igaz lesz a közhely, miszerint “aki kimarad, az lemarad”, hiszen az appok kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy kitűnjünk a zajból, és megkülönböztessük magunkat versenytársainktól. Mi az AppSolution-nél készen állunk a kihívásokra. És te? 

Következő bejegyzésünkben az App Store és Google Play Áruház felhasználói szokásait, letöltéseit, legnépszerűbb kategóriáit vizsgáljuk.

Forrás:

https://buildfire.com/app-statistics

https://www.statista.com