Előző bejegyzésünkben felvázoltuk, hogy miért fontos, hogy már a mobil appod fejlesztése előtt pontos marketing céljaid legyenek és ennek mentén célzott tevékenységet végezz, ide értve a nélkülözhetetlen kutatási szakaszt.

Az első lépés az érdeklődés felkeltése, amikor is felmérjük a piacot, meghatározzuk a perszónákat és megtervezzük az eszköztár alapjait. Cikkünk folytatásában a következő szakaszba lépünk, ami az ügyfélszerzés.

Ügyfélszerzés

Ebben a szakaszban azon van a fókusz, hogy minél több felhasználót érhess el a mobilappoddal, vagyis egy jól kidolgozott marketing stratégia segítségével letöltésre és telepítésre ösztönözd a célközönségedet.

A toborzó szakasz esetében elkerülhetetlen a folyamatos finomítás és nyomonkövetés, ami az app fejlesztését és a stratégiát illeti. Fontos, hogy már az elején sikerüljön robbanást elérni a letöltésekben, hiszen ezáltal az alkalmazásboltokban is magasabb helyezést kaphatsz.

Mindig kövesd nyomon az eredményeket! A letöltések forrásainak az elemzése segíthet kiszűrni, hogy mely csatornák hozzák a profitot, és mit érdemes a továbbiakban csökkentett üzemmódban futtatni vagy teljesen kihagyni a marketing-mix-ből.

Az alábbiakban hozunk néhány tippet arra vonatkozóan, hogy mit érdemes a stratégiádba implementálnod.

Fizetett hirdetések

Manapság a fizetett hirdetések megkerülhetetlenek, hiszen organikusan nagyon nehéz vagy szinte lehetetlen számottevő felhasználót elérni a márkáknak. Viszont egy jól targetált célközönséggel, rájuk szabott, kreatív hirdetésekkel és social media felületekkel már közelebb van a siker. Fontos, hogy azokra a platformokra koncentrálj, ahol jelen vannak a perszónáid, akiket az első szakaszában határoztál meg. Ha az Y és a Z generációt szeretnéd elérni, akkor legyél jelen Instagramon és TikTokon, ha az idősebbeket, akkor a Facebook fontosabb lesz.

Médiavásárlással, programmatic és Display hirdetésekkel további platformokon van lehetőséged megszólítani őket. 

Mindig tartsd szem előtt, hogy platformspecifikus tartalmakat gyárts vagy gyártass a kreatív csapattal, ugyanis – főként a fiatalabb generáció esetében – pont ellenkező hatást érhetsz el, ha például egy fekvő videóval debütálsz TikTokon vagy hosszú szövegeket írsz Instagram posztokba. Gondolj mindig arra, hogy csupán néhány másodperced van megragadni a felhasználók figyelmét.

Alkalmazásbolt optimalizálás

Az ASO (app store optimization) a keresőoptimalizálást jelenti a mobilappok esetében. Akárcsak a SEO esetében, az ASO tevékenységnél is fontos a folyamatos tesztelés, mérés annak érdekében, hogy láthatóbbá tedd az appodat és növeld a letöltéseket.

Az ASO stratégiád felépítése során két pillérre kell figyelned:

  • Felfedezhetőség

A jól meghatározott és beállított kulcsszavak közelebb visznek a sikerhez, mint hinnéd. Érdemes felhasználni a korábban elvégzett kutatások eredményeit, megnézni, hogy a versenytársak milyen kulcsszavakat használnak, illetve a felhasználók mire keresnek és milyen gyakorisággal. Ha jól csinálod, akkor ezzel a módszerrel rengeteg megjelenésed lehet.

Az appod neve és bemutatkozója szintén fontos keresőoptimalizálási szempontból, ezért legyen árulkodó neve. Ne kelljen fejtegetnie a felhasználóknak, hogy mi a funkciója.

  • Konverzió

A letöltések berobbantásához nem elég feltölteni az appot az alkalmazásboltokba, hanem vonzóvá kell tenni. Mutass képernyőfotókat az appodról, videókat, tölts fel részletes és izgalmasan megfogalmazott leíró szövegeket, tárd a felhasználók elé a legmenőbb funkciókat, amiket kínálsz. Vess be minden eszközt, amid van, hiszen „nem elég jónak lenni, annak is kell látszani”.

Még közel sincs vége az appod marketingjének: bejegyzésünk harmadik részében a felhasználók elkötelezésére és megtartására hozunk néhány tippet.

Forrás: smashingmagazine.com