Cikksorozatunk első és második részében abban mélyültünk el, hogyan tudsz felkészülni az appod fejlesztésére, illetve milyen módszerekkel és eszközökkel szólíthatod meg hatékonyan a közönségedet. Ezzel el is érkeztünk a harmadik szakaszhoz, melyben a felhasználók megtartására adunk javaslatokat.

Elkötelezés, avagy a felhasználók megtartása

A célközönséged elérése és meghódítása még kevés a sikerhez. Akárcsak egy romantikus filmben, ezt követően szükséges kitartó munkával dolgozni a kapcsolatért, és elérni, hogy kölcsönös legyen az érzés. Meg kell tartanod az ügyfeleidet, le kell kötnöd a figyelmüket az appoddal, hiszen így tehetsz szert hűséges vásárlókra. Most ugyan nem kimondottan a loyalty appokról fogunk beszélni, de ha mélyebben érdekel a téma, akkor blogunkon részletesebben olvashatsz róla. 

Nézzünk is meg néhány hatékonynak bizonyult módszert, amelyek segítségével hosszú távú app felhasználókra tehetsz szert.

Beszélgess velük!

Az in-app üzenetküldés nem csak arra alkalmas, hogy a felhasználók feltehessék a szolgáltatással kapcsolatos kérdéseiket. Te is bátran felveheted velük a kapcsolatot. Például üzenetet küldhetsz nekik, ha problémát észlelsz, megoszthatsz velük termékekkel/szolgáltatással kapcsolatos információt, segítséget ajánlhatsz fel, frissítéseket küldhetsz és még sorolhatnánk. Fontos azonban, hogy ebben az esetben is szegmentáld a célközönségedet, és személyre szabott üzeneteket küldj nekik.

Push értesítések

Felhasználói oldalról sokan talán idegesítőnek gondolják, de ha megfelelően kommunikálsz, akkor a felugró értesítésekkel értékes információval láthatod el a felhasználókat. Kuponokat, promóciókat küldhetsz nekik, esetleg jutalomként ingyenes hozzáférést egy korábban fizetős tartalomért. Amennyiben az időpontfoglalást ezen keresztül végzik az ügyfeleid, értesítheted az érintetteket, ha felszabadult egy hely. Fontos, hogy folyamatosan aktivitásra ösztönözd őket.

Felhasználói élmény

Az első benyomás hihetetlenül fontos, ezért tedd zökkenőmentessé a felhasználói élményt. Meg kell győznöd a célközönségedet arról, hogy az appod megkönnyíti a mindennapjaikat. Fontos az ütős, ugyanakkor egyszerű, átlátható megjelenés, figyelned kell a design és a funkcionalitás legfontosabb és legújabb szabályaira, valamint azok összhangjára. A UX-ről (user experience) korábban szintén írtunk blogunkon, ide kattintva ebbe a témába is beleáshatod magad.

A/B tesztelés

A rendszeres A/B teszteléssel a felhasználók preferenciáinak megfelelően javíthatod az alkalmazásod funkcióit. Mielőtt bármit végérvényesen módosítanál, fontos, hogy egy bizonyos ideig teszteld a felületet, és amellett dönts, ami valóban működik és a várt eredményeket hozza.

Chatbotok és AI

Valószínűleg az app fejlesztése után sem lesz több időd egyesével válaszolgatni a bejövő üzenetekre, és feltehetően nem az volt a célod, hogy még több kollégát vegyél fel emiatt. Erre a problémára remek megoldást jelentenek a chatbotok és a mesterséges intelligencia alapú technológiák, amelyek ma már nem számítanak futurisztikus találmányoknak.

A chatbotok rengeteg időt és pénzt spórolnak neked azzal, hogy alap kérdéseket válaszolnak meg. A befektetés pedig hosszú távon sokszorosan megtérülhet. A lehetőségek széles skálán mozognak, léteznek egyszerűbb megoldások, illetve okosabb szoftverek is, kérdés, hogy milyen appot fejlesztesz éppen.

A chatbotok nem csak tűzoltásra alkalmasak. Olyan kérdésekre is válaszolhatnak, hogy hol található a legközelebbi bolt, hol jár éppen a rendelés, időpontot foglalhatnak, értékeléseket kérhetnek vásárlás után, vagy akár kérdőívek, kvízek, kutatások esetén is igénybe veheted a “szolgálatukat”.

Személyes törődés

Az emberek szeretik, ha nem csupán adatként, hanem személyként gondolnak rájuk a márkák. Szólítsd őket a keresztnevükön az appodon keresztül, ajánlj nekik születésnapi vagy névnapi kedvezményt, küldj személyre szabott ajánlatokat. Fontos, hogy úgy beszélj hozzájuk, mintha ismerősök lennétek, természetesen a márkád tone of voice-ához mérten.

Jó példa az About You shopping alkalmazás, amibe belépve rögtön azzal szembesülhetsz, hogy ez rólad szól, hiszen a logóba építi a felhasználók nevét: pl. About Nóra.

Ezzel el is érkeztünk cikksorozatunk végéhez. Amennyiben hasznosnak találtad írásunkat, látogass el később is blogunkra, hiszen rendszeresen osztunk meg app fejlesztéssel kapcsolatos tartalmakat. Ha pedig fejlesztésben gondolkodsz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk a megvalósításban!

Kérj ajánlatot még ma!

Forrás: smashingmagazine.com