Mit érdemes tudni a felhasználói szokásokról?
Mielőtt belevágnánk egy saját applikáció fejlesztésébe, kulcsfontosságú, hogy alaposan megismerjük a felhasználók szokásait. Ebből kulcsfontosságú adatok nyerhetőek, amelyek nélkül az applikáció tervezése és elkészítése nehézségekbe ütközhet. De milyen információk azok, amelyekre szükség lehet a munka kezdetét megelőzően? Most eláruljuk.
Ahhoz, hogy olyan alkalmazás készülhessen, ami kielégíti a vásárlók igényeit, tudnunk kell azt, hogy mire van szükségük. Ez a kérdés azonban összetettebb, mint azt elsőre gondolnánk, mivel ehhez meg kell ismernünk a mobilos szokásaikat is. Például hogy mikor használják a legtöbbet, mire használják és milyen appokat vesznek igénybe a leggyakrabban a mindennapok során.
Így mobilozik az emberek többsége
Arról már számos felmérés készült az évek során, hogy egy átlagos felhasználó naponta hányszor kapja elő a telefonját. Most viszont sokkal érdekesebb adat az, hogy mit csinálnak az ilyen alkalmakkor. Az esetek túlnyomó többségében elmondható, hogy az ilyen futó pillantások alkalmával az időt, az esetlegesen bejövő emaileket, valamint a Facebookot csekkoljuk.
Egészen más képet mutat az otthon töltött idő alatt történő mobilozás. Ilyenkor már inkább a szórakozás és a különböző napi feladatok kerülnek előtérbe. Befizetjük a számlákat, összeírjuk a bevásárló listát. És természetesen ilyenkor van idő arra is, hogy egy kicsi vásárolgassunk online, megnézzünk néhány vicces videót vagy elolvassunk egy jó könyvet.
És persze ne feledkezzünk meg arról sem, amikor éppen úton vagyunk! A metrón, a buszon és a villamoson a felhasználók zöme elolvassa az aktuális híreket, a horoszkópját vagy csak átpörgeti a közösségi média felületeket, hogy megtudja, mi történt az ismerőseivel aznap.
A fentiekből összeáll egy átlagember napja, ami a mobiltelefon használatát illeti. De hogyan profitálhatunk ezekből az információkból a tervezés során?
Hogyan ismerhetjük meg a saját közönségünket?
Az összefoglalóból látható, hogy vannak alapvető hasonlóságok a felhasználók között, ami az online jelenlétet illeti. Viszont nem szabad szem elől téveszteni a tényt, hogy a közös pontjaik ellenére a szokásaikban rengeteg eltérés is található. Hogy a saját célközönségünkben melyek ezek az eltérések, azokat már magunknak kell felmérni.
Hogy megismerhessük az egyedi igényeket, célszerű felmérést végezni a témakörben. Ezt már akár egy egyszerű, online kérdőívvel is megtehetjük. A kérdéseket érdemes specifikusan, a saját vállalkozásunkra szabva feltenni, így valóban azokhoz a válaszokhoz juthatunk hozzá, amelyek segítik a fejlesztést.
Sokat segíthet az is, ha alaposabban megvizsgáljuk a konkurencia tevékenységeit is. Van applikációjuk? Ha igen, akkor milyen célra állították azt össze? Ha nincs, akkor vegyük szemügyre a weboldalukat, a közösségi média felületeiket. Hogyan kommunikálnak? Milyen vásárlói igényeket elégítenek ki? Ezek az adatok irányt mutathatnak, hogy milyen irányba érdemes elindulni.
Ahhoz, hogy a felhasználók ne csak letöltsék, de használják is az alkalmazásunkat, olyan szoftvert kell a kezükbe adni, amire valóban szükségük van. Problémát jelent nekik az időpont foglalás? Vagy hiányolják a friss információkat, mint a nyitva tartás és az akciók? Egy saját appal megoldást nyújthatunk a számukra.
Szeretne Ön is egyedi alkalmazást? Tekintse meg csomagajánlatainkat, vagy kérjen tőlünk árajánlatot. Profi kivitelezés mellett szakmai tanácsadással és teljes körű szolgáltatással várjuk mindazokat, akik szeretnék a következő szintre léptetni vállalkozásukat.