Hogyan építheted be a push értesítéseket a marketing stratégiádba?
A mobilappok felugró értesítéseit valószínűleg egyetlen okostelefon tulajdonosnak sem kell bemutatni. Felhasználóként mindenki ismeri az előnyeit és hátrányait, amellyel támogathatja a mindennapokat – ilyenek például a naptár emlékeztetők -, de a folyton felugráló üzenetek néha bosszúságot okozhatnak.
A push értesítések azonban remek lehetőséget jelentenek azon vállalkozások számára, akik mobilalkalmazással rendelkeznek, ugyanis segítenek kapcsolatot tartani a felhasználókkal. A legfontosabb azonban, hogy megtaláld azt az egészséges egyensúlyt, ahol előnyöket kínálsz a felhasználónak, de nem esel túlzásba. Ugyanis ha nem figyelsz, könnyedén áteshetsz a ló túloldalára, és a felhasználók letilthatják az alkalmazásod által küldött értesítéseket.
Ismerd meg a közönségedet!
Mindennek az alapja, hogy megértsd, ki a közönséged, mire reagál és mit szeretne. Semmi értelme annak, hogy a legújabb képregényekről küldj értesítést egy olyan felhasználónak, aki szinte kizárólag irodalmi és életrajzi könyveket olvas, és korábban semmi jelét nem mutatta, hogy érdekelné őt a képregények világa.
Vegyünk egy másik példát: ha egy olyan autós applikációt kínálsz, amely megmutatja a forgalmi dugókat, baleseteket, útlezárásokat, akkor a felhasználó számára óriási segítség, hogy az alkalmazás előre figyelmezteti őt ezekre.
A tökéletes időzítés
A második kritikus elem, amelyet szem előtt kell tartanod, hogy mikor küldöd az értesítéseket. A hajnalok hajnalán érkezett értesítéseket ugyanis vagy figyelmen kívül hagyják az emberek, vagy idegesítőnek találják, és a legközelebbi esetben már törlik is a telefonjukról az alkalmazást. Jobb esetben csak az értesítéseket blokkolják.
A push értesítéseket úgy érdemes beállítani, hogy az adott időzónához alkalmazkodjon. Ezen kívül meghatározhatod a kezdeti és befejezési időpontokat, így biztosan nem szenteste fogod kihagyhatatlan ajánlatokkal bombázni a felhasználókat.
Ha még egy lépéssel előrébb szeretnél járni, akkor megvizsgálhatod, hogy mikor érkezik a legtöbb visszajelzés: milyen időpontokban kattintanak a legtöbben az értesítéseidre. Ez teljesen célcsoport-függő, ugyanis más időpontokban aktív egy kismama, egy kamionsofőr, egy egyetemista és egy irodai dolgozó.
Jókor a legjobb helyen
Az időzítés mellett a földrajzi célzásnak is kulcsfontosságú szerepe van annak érdekében, hogy valóban a megfelelő célcsoportot érd el. Bár nem mindenki engedélyezi a helymeghatározást, a felhasználók jó része nem tiltja ezt a funkciót, így az értesítések kiküldésénél értékesnek bizonyulhat.
Az előző példánál maradva, amennyiben autós appal rendelkezel, érdemes olyan értesítéseket küldeni a forgalmi változásokról, amely az adott helyszínen közlekedő sofőr számára releváns. Ha éttermed van, akkor tanácsos ebédidő előtt az éttermed környékén vagy a kiszállítási zónában tartózkodó személyek számára kedvezményt kínálni.
De csak óvatosan! Ha hetente vagy naponta több push üzenetet küldesz, elveszítheted az érdeklődést, és kockáztathatod az eredményességet.
Személyre szabott üzenetek
A leghatékonyabban működő értesítések közvetlenül a felhasználót szólítják meg. Ha megismered a közönségedet, és időt szánsz a célzás kialakítására, személyre szabott értesítéseket küldhetsz a felhasználók számára, amire nagyobb eséllyel reagálnak.
Amennyiben webshopod van, érdemes kideríteni, hogy a potenciális vásárlód milyen termékek iránt érdeklődik. Ha konyhai kisgépek után szokott érdeklődni, akkor egy “Óriási akciók a webshopon. Kattints!” jellegű üzenet valószínűleg el sem éri az ingerküszöbét. Ha fűnyírókhoz kapcsoló kedvezményt küldesz neki, az meg teljesen irreleváns lesz számára.
Tesztelt, tesztelj, tesztelj!
Ha minden egyes alkalommal ugyanazt a folyamatot erőlteted úgy, hogy közben nem veszel tudomást a statisztikákról, egy idő után elveszíted az érdeklődőket.
Nézd meg, hogy mire reagálnak a felhasználók, mikor kattintanak nagyobb arányban az értesítéseidre, milyen hosszúságú és típusú szövegek válnak be! Az elején érdemes különböző időpontokban próbálkozni, tesztelni az egyedi üzeneteket, hiszen ez sokat segíthet a stratégiád kialakításában. Ugyanis rengeteg olyan információ van, amire kizárólag a visszajelzések útján derülhet fény. Fontos, hogy itt se ess túlzásba, tehát ne egy nap alatt akard megtalálni a bölcsek kövét.
Ahogy a fenti ötletek és példát mutatják, a push értesítések rengeteg kiaknázatlan lehetőséget kínálnak azok számára, akik vállalkozóként saját applikációval rendelkeznek vagy éppen a fejlesztését tervezik. Amennyiben most fontolgatod a saját appod fejlesztését, keress minket bizalommal!