Ezeket a hibákat jobb elkerülni az applikáció-marketingben
Az applikációk használata igencsak hatékony marketing eszköz. De ahhoz, hogy beteljesíthesse a hozzá fűzött reményeket szükséges a megfelelő kialakítás mellett a hatékony kihasználás is. Mivel hazánkban ez a terület még jócskán gyerekcipőben jár, könnyű hibázni. Ezért most nyújtunk egy kis mankót abban, hogy melyek a leggyakoribb hibák és hogy hogyan lehet őket elkerülni.
Azt már korábbi cikkeinkben is hangsúlyoztuk, hogy ahhoz, hogy egy applikáció hatékony eszköz lehessen szoros együttműködésben kell alkalmazni azt a hagyományos felületekkel. Ugyanakkor ez még nem elegendő az eredményes munkához. Mutatjuk, mire lesz még szükség a sikerhez.
Az optimalizálás ereje
Gyakran merül fel a kérdés, hogy milyen operációs rendszerekre érdemes az alkalmazást fejleszteni. Ha valaki spórolni szeretne és ezt a közösség is lehetővé teszi, akkor nincs kőbe vésve, hogy minden rendszeren elérhetőnek kell lennie. Azt viszont érdemes tudni, hogy ezeket a rendszereket időről időre frissítik a fejlesztők és ezekkel a frissítésekkel kompatibilisnek kell maradnia a szoftvernek.
Azt is érdemes tudni, hogy a Store-ok is változnak az idő előrehaladtával. Az alkalmazásoknak is megvannak a maguk trendjei. Ezeket célszerű nyomon követni, hogy a saját alkalmazásunk is tudjon alkalmazkodni hozzájuk. Ezzel nem csak a már meglévő felhasználók elköteleződése növelhető, hanem az új érdeklődőket is könnyebb elérni.
Az, hogy lépést tudjunk tartani a piaccal és mindig naprakész legyen az alkalmazás, természetesen anyagi ráfordítást igényel. Ugyanakkor ez a kulcsa annak, hogy a befektetett pénz és energia végül megtérüljön, hiszen csak így lehet elérni ezt a folyamatosan változó, dinamikus közönséget a virtuális térben.
Alapos célzás és következetes stratégia
Tény, hogy minden piaci szegmens más igényekkel bír. Ami az egyik vállalkozásnál még működik, az a másiknál már nem biztos. Mitől függ mindez? Természetesen a felhasználói rétegtől, akiket szeretnénk elérni. Vegyünk alapul egy mobil játékot. Ezek kétségtelenül szórakoztatóak és vonzzák a közönséget. Viszont nem biztos, hogy jó választás, ha az üzleti réteget célozzuk meg.
A jó célzáshoz ismerni kell a jövendőbeli felhasználói közösség szokásait is. Érdemes felmérést végezni és alapos kutatást tartani a témában, mielőtt belevágnánk a tervezésbe. Így meghatározhatjuk azt, hogy a közönségnek milyen igényei vannak és milyen szükségletei, hogy mindezt megadhassuk a számukra.
Az ifjabb generáció kezében például a Spotify, a Snapchat és esetleg néhány könnyebb, oktató jellegű alkalmazás forog a legtöbbet. Ez viszont csak egyetlen réteg. Egy kismama esetében ugyan lehet, hogy szintén helyet kap a Spotify a letöltött appok között, ő viszont valószínűleg szívesebben böngészi a Pinterestet vagy receptgyűjteményeket a szabadidejében.
Még hatékonyabb lehet az, ha a már meglévő közönség szokásait az eddig is használt csatornákon keresztül is megvizsgáljuk. A nyomkövető pixelek és cookie-k hatékony eszközök arra, hogy ezeket felmérjük a szokásaikat. Ezzel még közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy megismerjük ezeket az igényeket és sokkal hatékonyabb, mintha csak a nem, a kor és az érdeklődés alapján dolgoznánk.
Ha pedig a tervek már készen állnak, akkor nincs más hátra, mint belevágni a fejlesztésbe. Ha szeretné elkészíteni saját alkalmazását, tekintse meg csomagajánlatainkat, vagy kérjen tőlünk árajánlatot. Profi kivitelezés mellett szakmai tanácsadással és teljes körű szolgáltatással várjuk mindazokat, akik szeretnék a következő szintre léptetni vállalkozásukat.