A mobil alkalmazások legnagyobb részét nem azzal a céllal hozzák létre, hogy közösséget építsenek. A legtöbb esetben a cél a vásárlásösztönzés, ami jelenthet webshopos értékesítést, edzőtermi-, múzeumi- vagy színházi jegyvásárlást, étel- vagy taxi rendelést, de a sort a végtelenségig lehetne folytatni. És természetesen még rengeteg egyéb olyan kategória létezik, ami nem a vásárlással kapcsolatos, például az adománygyűjtés, a képszerkesztés vagy a társkeresés.

Ennek ellenére ha most a telefonodra nézel, valószínűleg neked is több olyan app szerepel a képernyődön, ami közösségépítésre szolgál. Tehát a legnagyobb népszerűségnek mégis a közösségi média appok örvendenek. Felmerül a kérdés, hogy hogyan építhetsz te is közösséget a saját appodon, és ez által növelheted a bevételeidet?

Airbnb és Tripadvisor

Az Airbnb tökéletes példa a közösségépítésre, hiszen több mint egy egyszerű szállásfoglaló platform. Amennyiben lefoglalnál egy szállást, előtte véleményeket olvashatsz, beszélgetésbe elegyedhetsz, információkat kérhetsz a házigazdától, de nem csak szobát, hanem programot is foglalhatsz. Az Airbnb globális szinten fogja össze a kalandvágyó embereket, és fantasztikusan csinálja. A Tripadvisor szintén ebbe a kategóriába tartozik. Igazából mindkét alkalmazás arra szolgál, hogy szállást, programot vagy repjegyet foglalj, de az utazói értékelések és vélemények tették igazán közkedveltté.

Miért szeretjük az olyan appokat, ahol van közösség?

Milyen előnyei vannak a közösségépítésnek az alkalmazásokban? Minden csoport más miatt szereti, ezért neked is megéri ezzel foglalkozni:

  • Lojalitás kialakítása: A márkák amiatt építenek közösséget, hogy ezáltal növeljék a vásárlók elköteleződését, potenciális vásárlókat szólítsanak meg, termékeket ajánljanak és marketing kampányokat indítsanak.
  • Kapcsolattartás: Itt nem csak a kollégákkal és családtagokkal való napi kommunikációra gondolunk, hanem például az adománygyűjtésre, vagy az azonos érdeklődési körű felhasználók közös program szervezésére is (pl. sportközösségek).
  • Tanácsok: Vannak akik megbízható telefonszolgáltatót keresnek, mások minőségi mosógépet vagy két szobás lakást a fővárosban. Ha ezeken a felületeken az eladó keresi a kapcsolatot a potenciális vásárlókkal, és elérhetővé teszi számukra az értékelést, vagy az egymással történő beszélgetést, akkor valószínűleg nagyobb sikere lesz az eladások terén.
  • Tanulás: Amennyiben megoszthatjuk a tapasztalatainkat és tudásunkat másokkal, úgy közösen egy hatalmas tudáshalmazt hozunk létre, amelyből mindenki rengeteget meríthet. Vegyük például a tutorial videókat, amelyekben megismerhetjük a legújabb videóvágó programot, vagy nézzünk meg egy e-sport felvételt, ahol különböző trükköket sajátíthatunk el tapasztaltabb játékosoktól.

 

Dióhéjban: bizonyos közösségek mobil alkalmazásokat arra használnak a felhasználók, hogy kapcsolatban maradhassanak más tagokkal anélkül, hogy személyes adataikat megosztanák egy közösségi média platformon.

De nem ez az egyetlen oka annak, hogy sokan a kisebb közösségeket választják, és egyre inkább eltávolodnak a széles körben elterjedt közösségi média platformoktól. Bár a Facebookot havi szinten 2,7 milliárd ember használja, sokan mégis magányosnak érzik magukat, és ezt nevezzük közösségi média paradoxonnak.

Mit jelent a közösségi média paradoxon? Dr. Joseph Burgo klinikai pszichológus szerint a közösségi médiát használva az emberek egyre magányosabbak lesznek. Mindenki igyekszik a legjobb formáját mutatni, és tökéletességet sugározni. Ironikus módon pont az okozza a csalódottságot és a magányt, aminek a célja a közösségépítés lenne. Ezzel szemben egy olyan alkalmazás, ami azonos érdeklődéssel rendelkező személyeket fog össze, éppen ellenkezőleg hat.

Hogyan építhetsz közösséget a saját mobilappodon? Következő bejegyzésünkben elárulunk néhány titkot! Amennyiben érdekelnek a személyre szabott ötleteink, kérj ajánlatot!

Forrás: https://theappsolutions.com/blog/development/app-for-community/