Az applikációk hasonló fejlődési szakaszon estek át az utóbbi években, mint annak idején a weboldalak. Kijelenthető, hogy az a vállalkozás, amelyik nem rendelkezik mobil applikációval, kicsit elveszettebb a mai világban.

Egyrészt, mert a mobil applikáció trendi, ami jelentős érv felhasználói oldalról nézve, hiszen presztízst ad a cégeknek. Másrészt pedig sokkal több funkciót, sokkal felhasználóbarátabb megoldásokat kínál a felhasználóknak, mint egy weboldal.

A Trend FM Monitor Délután című műsorában Kormos Milán, az AppSolution Kft. tulajdonosa beszélt az applikációk szerepéről napjainkban, amit aktuális cikkünkben összefoglaltunk.

A turizmusban már nélkülözhetetlen eszköznek számít

Nézzünk egy egyszerű példát, hogyan változott a cégek online megjelenése és működése. A turizmusban öt, de már tíz évvel ezelőtt is fontos volt, hogy egy valamire való szálloda tisztességes weboldallal rendelkezzen, hiszen a “weben ott kell lenni”. A vendégek számára ma már ez természetes, hiszen szinte mindenki online intézi a foglalásait.

Ma már az appok vették át a weboldalak szerepét, nem véletlenül, hiszen sokkal több funkcióval bírnak: a bejelentkezés természetesen alap, de megnézhetjük a programokat, ételt rendelhetünk, regisztrálhatunk masszázsra stb.

Ráadásul már a becsekkolás során is sokkal egyszerűbb dolga van a felhasználóknak, hiszen az applikációban történő regisztráció során minden nélkülözhetetlen adatot meg kell adniuk, a foglalásnál pedig nincs szükség újabb körökre, szemben a hagyományos megoldással, ami a recepciónál történő hosszadalmas procedúrát és sorban állás jelenti. Érkezés után elegendő megmutatni a telefon képernyőjén lévő kódot (akár QR kódot), és már nálunk is a kulcs vagy a kártya.

Miért hatékonyabb a mobil applikáció, mint egy weboldal?

A mobiltelefon ma már mindenki zsebében ott lapul. Ha elérjük, hogy a felhasználók letöltsék az eszközeikre az alkalmazást, azzal nagyon könnyen meg tudjuk szólítani őket. Azzal, hogy valaki meglátogat egy weboldalt, nem biztos, hogy felhasználóvá válik, de ha letölt egy applikációt, az sokkal szorosabb kötődést jelent.

A weboldalakon csak azokat a felhasználókat tudjuk elérni, akik regisztráltak valamilyen formában. Ezzel szemben egy applikáció már akkor is meg tudja szólítani az embereket, ha még csak letöltötték az applikációt, például push értesítések által, amit azonnal megkapnak a felhasználók, ellentétben egy hírlevéllel, amihez e-mail címekre van szükségünk.

Miért tart előrébb az evolúcióban az applikáció?

Elsődlegesen érdemes megemlíteni a performansz különbségeket: a weboldal betöltési ideje általában lassabb az applikációkkal szemben. Fontos az is, hogy az applikáció működéséhez nem minden esetben szükséges internet.

A weboldalak esetében fontos a keresőoptimalizálás, hogy lehetőleg a keresési találatok elején jelenjenek meg a felhasználók számára különböző kulcsszavakra. Ha később ismét rá szeretne keresni a weboldalra, mert netán elfelejtette a weboldal címét, akkor ismét ugyanolyan fontos lesz a SEO. Egy mobilapp ezzel szemben már ott a telefonon, bármikor “előveheti” a felhasználó.

Problémát jelent tovább az is, hogy manapság már mindenki weboldalakat készít, emiatt nagyon felhígult a szakma, ami lenyomta az árakat és a színvonalat.

A push értesítések titka

Az e-DM esetében több probléma fennállhat: nagyon gyakran végzi a spam mappában, a felhasználók nem látják, nem olvassák, vagy esetleg beleolvasnak, de elmarad a konverzió. A push értesítéseknél ilyesmi nem merülhet fel.

Az alapján, hogy milyen célt szeretnél elérni, többféle push értesítés közül tudsz választani:

  • Időzített push értesítések: Ilyenek például a szezonális akciók. A kiválasztott célcsoportodnak előre legyártott és beállított értesítést küldesz. 
  • Automatizált: Az automatizált értesítéseket felhasználói tevékenységhez is köthetjük. Ezt akár lokáció alapján is megtehetjük, így a bolt közelébe érve a felhasználó értesítést kap a telefonjára az aktuális akcióról.
  • Tömeges értesítések: Bizonyos felhasználói coportoknak is küldhetünk egyszerre értesítéseket, például azoknak, akik letöltötték az appot, de még nem regisztráltak vagy még nem vásároltak.

Mindegyiket eltérő stratégia mentén alkalmazzuk, és hatékony módszernek számítanak a felhasználók cselekvésre ösztönzésében.

Amennyiben érdekel a teljes interjú, és megismernéd a szuperappokat, ide kattintva hallgathatod meg.