A landing oldal stratégiai szerepe az applikáció bevezetésben
Aki azt gondolja, hogy “elegendő” egy tökéletes appot fejleszteni, és máris viszik majd, mint a cukrot, az sajnos téved. Ugyanis az alkalmazás bevezetése legalább annyira összetett feladat, mint annak a létrehozása. Annyi különbséggel, hogy ez másfajta szakértelmet igényel, a programozási ismeretek mellett ugyanis óriási szükség van egy jó marketing stratégiára. És hogy hol keresztezi egymást a két terület? Itt jön képbe a landing oldal, ami mindennek a sarokköve.
Az alábbiakban sorra vesszük, hogyan tudja növelni az app bevezetés eredményességét egy jól felépített landing oldal.
Nagyobb eszköztár, könnyebb navigálás
App letöltésre több platformon is lehet digitális kampányokat indítani. Erre tökéletesen alkalmasak a Meta, Google és Apple hirdetési megoldásai, amelyek a felhasználót a megfelelő alkalmazásboltba terelik (az iOS felhasználókat az App Store-ba, az Androidosokat pedig a Google Play Store-ba).
Azonban nem tanácsos kizárólag olyan hirdetési megoldásokat használni, amelyek egyből az alkalmazásboltba terelik a felhasználókat, hiszen nagyban korlátozza az eszköztárad sokszínűségét. És arra is fontos gondolni, hogy még nem mindenki tart a döntéshozatal azon pontján, hogy letöltse az appot.
Az érdeklődőket attól függetlenül, hogy milyen eszközt tartanak a kezükben és hol találkoznak a hirdetéseddel, a landing oldaladra irányíthatod, majd jöhet a következő lépés.
Az app ismertetése
Az érdeklődés felkeltése után már jöhet az információ átadása. A hirdetés a figyelemfelkeltésre tökéletesen alkalmas, de mélyebb megértést sajnos nem képes nyújtani. Hiszen nem edukálgatod a felhasználókat egy maximum száz karakteres szövegben vagy egy híroldalba ékelt banneren. Fizikai képtelenség. Viszont miután sikerült felkelteni az érdeklődést, a landing oldalon minden fontos információt megtalál, ami közelebb viheti őt a letöltéshez.
A landing szinte végtelen lehetőséget kínál, hogy felsorold az appod előnyeit, megmutasd, hogy mit nyer vele az, aki letölti: gyorsabban hívhat taxit, kuponokat kap a kedvenc éttermébe, egyszerűen vásárolhat, személyre szabott edzéstervet stb.
Irány az alkalmazásbolt!
A megismert információk alapján a felhasználó mérlegeli, hogy letöltse az appot vagy sem. A landing oldalon elhelyezhetők az alkalmazásboltok ikonjai, így mindenkit a megfelelő store-ba terelhetsz.
Remarketing
A oldallátogatók egy része letölti ugyan az appodat, de sokan csak megnézik, és továbbállnak. Ez teljesen természetes.
Kár lenne veszni hagyni azokat, akik már jártak az oldalon, de még nem jutottak el a letöltésig. Az oldalon gyűjtött adatok alapján remarketing kampányokat indíthasz, és visszacélozhatod a korábbi látogatókat. Lehet, hogy csak több időre volt szükségük, vagy kellett még egy érv (pl. kedvezmény kupon), hogy letöltsék az appot.
Fontos dokumentumok
A Google és Apple Store-okban kötelező link formájában is beágyazni az ÁSZF-et és az adatvédelmi tájékoztatót. A legegyszerűbb, ha a landing oldalon megjelenített dokumentumok linkjeit használod erre a célra, így két legyet ütsz egy csapásra.
Mint láthattad, a jól felépített landing oldal nagyban növeli az applikációbevezetés sikerességét: lehetőséget teremt egy színesebb eszköztár használatára, elhelyezheted rajta a legfontosabb információkat és dokumentumokat, segítségedre lehet abban, hogy az érdeklődőkből nagyobb arányban generálj letöltőket.
Amennyiben mélyebben érdekel a téma, és nem szeretnéd a véletlenre bízni az alkalmazásod bevezetését, keress minket bizalommal!