Az alkalmazásoknak nem csak technikai és biztonsági követelményeknek, hanem az aktuális design trendeknek is meg kell felelniük ahhoz, hogy sikereket érjenek el a felhasználók körében. Márpedig ez a legfontosabb szempont, ha appot tervezünk.

Napjainkban egyre gyakrabban nyúlunk vissza a korábbi trendekhez, teljesen új szintre emelik a hagyományos festészetet, és olyan megoldásokkal fűszerezik, mint az AR vagy a VR. Tehát nem muszáj teljesen új irányokat kitalálni, lehet, hogy csak a megfelelő, vállalkozásodnak megfelelő stílusra kell rálelni és azt felfrissíteni ahhoz, hogy új köntösbe bújtasd az appodat.

A trendek jól átgondolt használata javíthatja a márkaismertséget, és ezáltal több ügyfelet toborozhat a vállalkozásodnak. Ezzel szemben, ha nem foglalkozunk eleget a design-nal, csorbíthatja az eredményeket, és hiába keresgéljük, hogy hol a hiba – hiszen pont a szemünk előtt van.

Cikkünkben összegyűjtöttük a 2022-es év legnépszerűbb illusztrációs trendjeit.

1. Vállalati művészeti stílus

Az időtlen klasszikus eredete 2017-re nyúlik vissza, és először a Facebooknál találkozhattunk vele. Éppen ezért biztosan szinte mindenki számára ismert, és az utóbbi 4-5 évben egyre többen kezdték el használni.

Előnye az egyszerűségben, letisztultságban rejlik, és ennek köszönhetően rengeteg platformon használható az alkalmazásokon kívül is: weboldalakon, blogokon, belső vállalati anyagokban, prezentációkban, és még sorolhatnánk. Léteznek természetesen egyedi grafikák, de a népszerűbb stockfotó oldalakról is számos ilyen illusztrációt lehet megvásárolni.

Family traditions by Shakuro Graphics

2. „Beszélő” vonalak és formák

Ez a flat illusztrációs stílus egyik formája, azonban van benne egy csavar: a vonalak arra késztetik a felhasználókat, hogy kövessék a vonalvezetést, és rájöjjenek arra, mit jelképez a grafika. Tehát azon túl, hogy szemet gyönyörködtet, szórakoztató funkcióval is bír, szinte követeli, hogy összerakd a puzzle darabokat.

A kitöltött formák, a negatív tér, illetve a vonalak sokasága alkotja a teljes képet, és odavonzza a tekintetet, ami márkakommunikáció szempontjából egyáltalán nem utolsó. Szintén gyakran találkozni ezzel a stílussal, ami nem véletlen.

Chair by Daria Semenova

A vonalakkal ráadásul az appban is jól lehet játszani, hiszen a fontos információk kiemelése design kérdése.

3. Izometrikus stílus

Elsőre talán sokaknak a számítógépes játékok jutnak eszükbe erről a stílusról, pedig jóval régebbre nyúlik vissza, egészen a 19. századig. Ekkor még az építészek és mérnökök számára volt fontos, manapság viszont szinte minden területről visszaköszön.

Azok a vállalatok, akik a modern, akár a kissé futurisztikus trendeket részesítik előnyben, gyakran használják a webes felületeiken, vagy akár a brand kommunikáció során.

Two-Igloos brand image by Josh Warren

Az izometria rugalmas, és könnyen keverhető más stílusokkal. Nem terheli túl vizuálisan a felhasználókat, segíti a megértést, vonzza a tekintetet, így mindenképpen egy megfontolandó megközelítésnek gondoljuk.

4. Háromdimenziós művészet

A 3D modellezés a ‘60-as években indult útjára, az első kereskedelmi forgalomban kapható számítógépes tervezőprogramokkal (pl. CAD). Kezdetben építészeti és tudományos célokra használták, de hamarosan a művészek is nagy lehetőségeket láttak benne.

A 3D-s grafikák használata az UI/UX-ban még mindig igen népszerű. Ennek oka, hogy lehetővé teszi a művészek számára a valósághű jelenetek ábrázolását. Valószínűleg egyhamar nem is fog kimenni divatból

Market analysis by Vedant Hegde

A markáns, plasztik-szerű és puha textúrák jól illeszkednek egymáshoz, felhívják a figyelmet a platformra, ahol használjuk őket. Éppen ezért a webdesign-ban igen népszerű, és ezen belül is rengeteg applikációban találkozni ezzel a trenddel.

5. Texturált formák és ecsetvonások

Ceruza, vízfesték, durva élek, karcolások… Lépjünk ki a hagyományos keretek közül, hiszen ezeket nem csak papíron vagy vásznon, hanem képernyőn is bátran használhatjuk. A technika segít felhívni a figyelmet a kép egyes részeire, kiemelni vagy kihangsúlyozni egy fontos elemet a többi közül. Ez a megközelítés egyre több márka arculatában kap helyet, és természetesen weboldalakon, blogokon, valamint az app design-ban is nagy népszerűségnek örvend.

Florist by MUTI

Reméljük, hogy tetszettek a fenti trendek, és egyik sem volt teljesen ismeretlen számodra, illetve megerősítést nyert számodra is az a tény, hogy az appok nem csak információ átadásra lettek kitalálva, hanem a felhasználói élményt is nagyban támogatják – ha jól vannak illusztrálva. Ha szeretnéd, hogy az appod a frissesség érzetét keltené, akkor érdemes megkeresni azt a stílust, ami a legjobban illeszkedik a márkád személyiségéhez és a lehető legérthetőbb módon adja át a legfontosabb üzeneteidet.

Amennyiben segítségre lenne szükséged, esetleg kérdésed lenne az app tervezésről vagy fejlesztésről, keress minket bizalommal!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Források:

uxplanet.org